2010年4月13日 星期二

Whitney Houston - Greatest love of all



I believe the children are our future
我相信孩子們是人們的未來
Teach them well and let them lead the way
好好地教導他們,並且引導他們
Show them all the beauty they possess inside
告訴他們,他們心中早已擁有的純善與純美
Give them a sense of pride to make it easier
給他們成就感,讓他們的路更輕鬆
Let the children's laughter remind us how we used to be
讓孩子的笑容提醒我們,我們從前的最原始的自己

Everybody's searching for a hero
每個人都在找尋一個心中英雄
People need someone to look up to
人們總是需要有個人來景盼
I never found anyone who fulfilled my needs
而我從未找到某個人,可以讓我填滿心中所求
A lonely place to be and so I learned to depend on me
在如此孤單的境地,所以我已學會倚靠我自己
I decided long ago
在很久以前,我早已決定
Never to walk in anyone's shadows
不要追尋任何人的腳步影跡
If I fail,If I succeed
若我失敗,若我成功
At least I lived as I believed
至少我依著我的信念而活
No matter what they take from me
無論命運想從我這裡帶走甚麼
They can't take away my dignity
帶不走的是我的尊嚴,我心中的價值

Because the greatest love of all is happening to me
因為那世界上最窮盡,最偉大的愛正在我心中開展著發生著
I've found the greatest love of all inside of me
我,已找到自己心中的愛與慈悲
The greatest love of all is easy to achieve
那愛,其實很容易
Learning to love yourself,it is the greatest love of all
只要學會愛自己,就是一切最窮極最偉大的愛

And if by chance that special place
若偶然地,某個地方
That you've been dreaming of
那個你所夢想的地方
Leads you to a lonely place
卻帶你到了孤寂的境地
Find your strength in love
那麼,記得在那窮盡的愛與慈裡,尋找勇氣與力量

這首歌真美!!

沒有留言:

張貼留言